Na een periode van intensief ontwikkelen, brachten we eind vorig jaar de Andreas 2.3 applicatie succesvol naar productie voor de gemeente Amsterdam. Je moet daarbij denken aan een nieuwe versie van het al gebruikte en door ons op maat ontworpen informatiesysteem. Dit draagt de naam Andreas. Hiermee leverden we onder andere opnieuw een bijdrage aan de verbetering van de kwaliteit van de bestuurlijke besluitvorming. Belangrijk omdat binnen deze gemeente maar liefst 17.000 mensen werken.
Succesvolle release
In deze release werd ondersteuning voor een flink nieuw deel van de Amsterdam organisatie toegevoegd aan de Andreas 2 applicatie. Ter illustratie, het betrof hierbij de gemeenteraad en de bijbehorende raadscommissies. Daarnaast werd ook het concept Termijn Agenda Objecten geïntroduceerd. In de Andreas 2.3 applicatie. Bovendien werd na de koppeling met externe vergaderoplossing iBabs, nu ook een koppeling met Notubiz gerealiseerd. Zo is Notubiz een andere vergaderoplossing om besluitvorming te digitaliseren. Op die manier werken we steeds meer aan een succesvolle digitale transformatie van de organisatie en haar gebruikers.
Van belasting naar ontlasting
De realisatie van Andreas 2.3 zorgde uiteraard wel voor een behoorlijke belasting op de ondersteunende afdelingen. Dit kwam doordat honderden gebruikers opeens met een voor hen nieuwe applicatie moesten werken. Deze gebruikers waren al jaren gewend aan Andreas 1. De gebruikers zijn nu erg positief. Nadat alle hobbels waren genomen. En de voordelen daarmee steeds meer zichtbaar werden. Het komt er op neer dat men nu spreekt van een succesvolle versie.
Het is het fijn dat we opnieuw een kwalitatief goed product realiseerden. Dankzij de oprechte en nauwe samenwerking tussen de business, de IT-afdeling en onze betrokken consultants. Kortom, vanuit ons partnerschap blijven we doen waar we goed in zijn. Met echte mensen, echte oplossingen creëren.
Meer weten over het opschalen van functionaliteiten?