Wat heeft een boterham smeren met algoritmes te maken?

05-11-2020
Inspireer kinderen voor kansrijke ICT-sector

Deze klanten gingen je al voor

Dat heeft onze CEO Jeroen Jansen samen met manager consultancy services Martijn van Doesselaar en senior EIM consultant Firdous Jahangier deze week uitgelegd aan leerlingen van groep 5 en 6 tijdens hun eerste les ‘Digitale Vaardigheden’. Vanuit het project Digitale Vaardigheden is deze les opgezet door JINC. JINC is een non-profitorganisatie die jongeren helpt op weg naar werk.

“JINC zorgt voor kansengelijkheid voor jongeren. Om dat te bereiken, helpt JINC kinderen van 8 tot 16 jaar aan een goede start op de arbeidsmarkt. Via het JINC-programma maken ze kennis met allerlei beroepen, ontdekken ze welk werk bij hun talenten past en leren ze solliciteren,” aldus Hanne van der AA, projectondersteuner bij JINC waarmee we dit project hebben opgepakt.

Computertaal, algoritmes en programmeren
Vanuit deze samenwerking hebben we leerlingen van basisschool ‘De Schakel’ in Utrecht kennis laten maken met computertaal, algoritmes en programmeren. Ieder kind heeft talent. Daarom strijdt JINC samen met bedrijven en scholen voor een samenleving waar je achtergrond niet je toekomst bepaalt. Als partner uit het bedrijfsleven helpen we heel graag leerlingen te leren omgaan met digitalisering en kennis te maken met én enthousiast te raken over de IT-sector. “Zo bijzonder om te zien dat kinderen vanuit hun spontaniteit en creatief denkvermogen slimme vragen aan ons durfden te stellen. Een waardevolle toevoeging op ons dagelijkse werk,” aldus Firdous Jahangier.

JINC helpt jongeren op weg naar werk.
JINC organiseert haar programma samen met het onderwijs en ruim 450 partners uit het bedrijfsleven. Informed Group is er daar een van. Jeroen Jansen: “Onze financiële steun en professionele expertise zijn onmisbaar. Maar nog mooier is dat we er iets waardevols voor terug krijgen: de kans om een verschil te maken in het leven van deze kinderen én de kans om onze binding met de maatschappij te versterken”. “We hebben erg veel lol gehad met een groep zeer enthousiaste kinderen die ongelofelijk fanatiek waren. We hebben ze meegenomen in de mogelijkheden van de digitale wereld. Aan de hand van heel praktische voorbeelden hebben we ze geleerd over de manier waarop computers en robots denken,” aldus Martijn van Doesselaar.

Lees onze andere blogs

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Accepteren Afwijzen Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Alles accepteren Opslaan

Ontdek onze QSEH Star