De transformatie binnen Enterprise Information Management

05-03-2021

Deze klanten gingen je al voor

Over business intelligence en enterprise content management

Enterprise information management (EIM) is het samenbrengen van data en content om de informatievoorziening compleet en geïntegreerd aan te kunnen bieden aan kenniswerkers. Wat we nu weten over business intelligence en enterprise content management, was tien jaar geleden anders. Ik ga al een tijd mee in de wereld van informatiemanagement. Juist in de week dat ik alweer tien jaar in dienst ben bij Informed Group, zet ik graag mijn tien opvallende EIM veranderingen op een rijtje. Waardoor ik ook uitleg waarom Informed Group hier zo’n belangrijke rol in speelt.

10 jaar in dienst bij Informed Group

Om uit te leggen hoe het allemaal begon, gaan we terug naar het najaar van 2010. Ik was in Lissabon en nam deel aan ‘Momentum Europe’. De gebruikersconferentie van EMC Documentum. En zoals iedereen die me kent weet, laat ik altijd graag horen wat ik er van vindt. Wat ik niet wist was, dat Jeroen Jansen, CEO en oprichter van Informed Consulting enkele stoelen bij me vandaan zat en meeluisterde. Jeroen stelde zich aan me voor en vroeg of ik tijd had voor een gesprek. De volgende dag zaten we samen op een bankje aan de Taag in de herfstzon. En daar klikte het meteen. Ontmoetingen bleven volgen. Met als resultaat dat ik op 1 maart 2011 bij Informed Consulting in dienst kwam. Wat is er veel veranderd in de afgelopen 10 jaar op het gebied van Enterprise Information Management.

10 opvallende EIM veranderingen

  1. EMC werd Dell EMC en verkocht Documentum aan OpenText waarbij menigeen ernaast zat toen het einde van Documentum werd voorspeld;
  2. Momentum met alleen aandacht voor Documentum en een groot ‘ons kent ons’ gehalte, is opgegaan in het grote OpenText World;
  3. Corona heeft voorlopig een einde gemaakt aan fysieke conferenties, maar wat mis ik die in vergelijking met de slappe aftreksels die ons digitaal worden voorgeschoteld;
  4. Onze visie ‘Connecting People to the Enterprise’ staat nog altijd als een huis. Steeds vaker zie ik leveranciers een verhaal vertellen waarna ik denk: hè hè, eindelijk;
  5. SharePoint is in mijn ogen niet de doodsteek van ECM systemen geworden zoals voorspeld. Eigenlijk zorgt het voor een grotere vraag naar EIM door de wanorde die er mee gemaakt kan worden;
  6. De opkomst van Content Services (weet je nog wat Headless ECM was?) zorgt er mede voor dat Low Code in combinatie met EIM een succes gaat worden;
  7. Informed Consulting is er nog steeds, maar op de voorgrond vervangen door het merk Informed Group. We doen tenslotte veel meer dan consultancy: we maken producten op basis van ervaring in combinatie met de vraag van klanten;
  8. Inmiddels ben ik niet meer alleen een Business Analist op de brug tussen techniek en eindgebruikers, maar ook verantwoordelijk voor productontwikkeling;
  9. Nog steeds gaat de strategie aan mijn hart in het Leadership Team met daarbij nu ook de operationele kant in het Management Team en internationale samenwerking in het AIIM Leadership Council;
  10. Thuis is het nest aan de ene kant leeg – een volwassen dochter heeft nu eenmaal haar eigen leven en gezin – maar wordt het op gepaste tijden gevuld met kleinkinderen en ben ik ook letterlijk de opa bij Informed Group. Transformatie thuis en transformatie in Enterprise Information Management.

Informatiemanagement en high-end consultancy

Werken bij Informed Group is niet standaard. Daarom is deze bijzondere club van high end consultants voor mij ook de komende 10 jaar onmisbaar. Voorlopig kan ik niet zonder de liefde voor dit vak. Zoals de expertise die mijn collega’s stuk voor stuk delen in hun EIM projecten. Daarnaast ook het delen van mijn Informatiemanagement ervaring met de jonkies. Met plezier leiden we ze op en nemen we ze mee in de digitale transformatie van Enterprise Information Management (EIM). En als het straks weer kan, het oprechte vermaak dat we samen hebben waardoor we meer zijn dan alleen collega’s.

Met echte mensen, echte oplossingen creëren

Rotsvast in roerige tijden en na een lange reeks aan EIM veranderingen, staat daar de passie van en voor Informed Group voorop. Als ik terug kijk, kan ik alleen maar zeggen dat wat begonnen is op een bankje aan de Taag nog lang niet op is. Samen met alle collega’s halen we, ieder op een eigen manier, het beste in ons zelf naar boven. Samen gaan we voor het succes van Informed Group. En als dat gisteren niet gelukt is proberen we dat vandaag opnieuw. Op naar nog meer digitale transformatie in Enterprise Information Management.

id=”28726″][/contact-form-7]

Onderdeel worden van deze familie?

Lees onze andere blogs

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Weigeren Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Accepteren Opslaan

Ontdek onze QSEH Star